Vanmorgen weer bij de tandarts geweest,nu blijkt dat ik Alveolitis (kaakbotontsteking? heb!nadat ik vorige week kies getrokken heb!

Ik moet nu elke dag langskomen voor een pijnstiller,hoelang duurt deze kaakbotontsteking?graag ervaringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
6.7K

Antwoorden (1)

Als eenmaal alveolitis is geconstateerd, is er weinig aan te doen. Deze vervelende ontsteking zal na 1 tot 2 weken vanzelf overgaan. Regelmatig uitspoelen van de holte met lauw (zout) water voorkomt dat er voedselresten in achterblijven en kan de genezing bespoedigen.

Dit kan veelal makkelijk gedaan worden met een speciaal spuitje de monoject, welke veel praktijken in huis hebben. De behandelend arts kan pijnstillers voorschrijven om deze periode zo goed mogelijk door te komen.

Het is ook mogelijk een gaasje met een desinfecterend middel in de holte te stoppen. Vervelend dat je nog steeds last hebt, maar als het goed is moet dit nu elke dag minder worden totdat de wond genezen is.