Hoe kan het dat je tanden geler worden naarmate je ouder word maar lichter als je gaat bleken?

Ze zeggen vaak als je ouder word worden je tanden geler omdat je glazuur oppervlakte dunner word en je je tandbeen gaat zien maar als je bleekt word het glazuur toch ook dunner of in ieder geval aangetast? Dan zou het toch juist geler moeten worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Het beste antwoord

Om die reden raadde mijn tandarts het me af....ik had altijd opvallend witte tanden ( in een tijd, dat niemand nog van bleken gehoord had), dus nu mijn grijns minder fraai wordt, en ik al die spierwitte tanden op de tv zie, wil ik dat eigenlijk ook.
Maar je moet het 'bijhouden', en dat betekent elk half jaar een behandeling....
En, zei hij ook, al die tv-chicklets zijn opzettanden (heeft een 'echte' naam, maar die ben ik even vergeten : plaatjes? in elk geval opgeplakte voorstukken...).
Kan je laten doen, natuurlijk, maar dan moet je wél een paar briefjes in je portemonnee hebben....

Dus nu maar iets andere lippenstift op, voor het contrast....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
facings heten die opplaktanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook wel veneers genoemd. Toevallig heb ik erover gedacht om een andere reden. Ik heb die minder witte glimlach maar geaccepteerd. Net als al het andere "verval". Ik verzorg me wel goed; gewoon gracieus ouder worden. Hier een link voor belangstellenden:
http://www.tandkliniek-duitsland.nl/veneers_facings/veneers_facings.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank jullie voor de aanvullingen op mijn antwoord : nou heeft KlopKlop er tenminste wat aan!!!