Helpt vaker poetsen je tanden witter te krijgen?

Mijn tanden zijn een beetje geel en dit vind ik erg lelijk. Ik heb nu de neiging om m'n tanden soms vijf keer per dag te poetsen, maar helpt dit nou om je tanden witter te krijgen, of werkt het averechts?

Wat zou anders een goede tip zijn om mijn tanden witter te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
17.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/tanden-bleken-citroen-slecht.255847#1073397 Lees de reactie van CuriousOne eens,wie weet helpt het,bij haar wel zoals zij zelf beweerd.
luna400
12 jaar geleden
wat ik doe naast het poetsen af en toe mijn tanden met daily whitening (pearl drops) poetsen ik vind en andere zeggen het mij ook dat je dan duidelijk je tanden witter zijn .het is niet blijvend hoor net als bleken .gewoon bij houden .succes

Antwoorden (7)

Te vaak poetsen is heel slecht voor je glazuur. Waak er ook voor om vlak voor of na het eten van fruit je tanden te poetsen (het zuur icm tandpasta tast het galzuur aan).

Drink minder koffie en donker thee soorten (groene thee is licht en minder kleurachterlatend).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft maar twee keer per dag het tandplak van je tanden te verwijderen. Met meer poetsen kun je inderdaad het glazuur beschadigen. In bijna alle tandpastas zit fluor, door 10 minuten te wachten met spelen na het poetsen (uitspugen mag wel uiteraard) bescherm je het glazuur beter. Mogelijk word door beter glazuur je tanden ook witter.

Toegevoegd na 36 seconden:
*spelen = spoelen

Toegevoegd na 6 minuten:
Kortom regelmatig poetsen 2x per dag helpt, maar vaker poetsen helpt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja eigenlijk wel, maar het ligt er aan of je veel koffie etc. drinkt. En ook altijd VOOR het eten poetsen en niet er naa anders poets je je glazuur weg. En als je zichtbaar witte tanden wil gebruik dan een whitening tandpasta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt niet averechts maar 5x per dag je tanden poetsen hoeft echt niet en je krijgt er je tanden zeker niet witter mee. Je kunt je tanden wel witter maken door bij de tandarts naar een bleeksysteem te vragen. Die maakt een afdruk van je gebit en dan krijg je een soort van bitje mee wat speciaal op maat gemaakt is waarin je 's nachts een pasta doet die je tanden langzaam en verantwoord bleekt. Je tanden en kiezen die gevuld zijn of voorzien zijn van kroon- en brugwerk worden niet meegebleekt. Voor de onder en boventanden kost dit ongeveer €350,- en het wordt bijna nooit vergoed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar als je hard of te vaak poetst beschadigt het glazuur waardoor je tanden juist geel worden. Het beste is 2 of 3 keer per dag. Als je glazuur al beschadigt is kan je naar de tandarts gaan om je tanden weer wit te laten maken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijf keer per dag je tanden poetsen zorgt er niet voor dat ze witter worden.
Waarschijnlijker is dat je,je tanden hiermee beschadigd en het glazuur vernield.
De meeste mensen hebben van nature geen witte tanden.
Meestal is de natuurlijke kleur absoluut niet wit.
Witte tanden zijn eigenlijk heel onnatuurlijk.
Veel mensen bleken de tanden waardoor ze witter worden.
Dit is echter ook niet onschadelijk voor het gebit en kan ook op de lange termijn problemen gaan geven.
Vraag advies aan je tandarts,hij/zij weet vast wel wat voor jou een oplossing zou zijn waarmee jij kunt leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee keer per dag ongeveer 3 minuten poetsen liefst met een elektrische of zachte borstel is voldoende aldus mijn tandarts mondhygieniste om tandplak te verwijderen. Teveel koffie, thee, wijn en roken maken je tanden geler. Zure dranken, zelfs zure appels en ander zuur fruit tasten je glazuur aan. Dus altijd minstens een half uur wachten met poetsen of brood eten en/of melk drinken om je glazuur te beschermen tegen het zuur van de vruchten. Dan heb je nog niet die wittere tanden die jij wenst. Dan zal je je tanden moeten laten bleken. Dit moet je echter ook weer bijhouden. En er zijn tandartsen die zeggen dat bleken niet 100% veilig is zoals wordt beweerd maar wel degelijk je tandglazuur aantast. Dat kost ook een hoop geld. Je zou er mee kunnen leren leven dat dit gewoon de kleur van je tanden is. Niet iedereen heeft hagelwitte tanden van zichzelf al lijkt dat tegenwoordig wel het geval te zij zoals die tanden van de tv en bioscoop schermen en tijdschriften op je afstralen.
Ik vond mijn gebit er altijd normaal gezond uit zien maar betrap mezelf er de laatste tijd ook op dat ik ze anders ben gaan zien. Maar ik heb besloten niet met de perfectheids waanzin mee te gaan en mezelf zo te accepteren. Je krijgt op een dag ook rimpels en grijs haar: het is vechten tegen de bierkaai. Het belangrijkste is gezondheid en een goed humeur. Maar ja, dat ben je vast niet met eens hetgeen ik ook wel snap.....:)