Tijdens het laten trekken/uitsnijden van je verstandskieskies Doet dat veel pijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.5K

Antwoorden (8)

Ik heb het 6 jaar voor me uitgeschoven dankzij de verhalen die ik op internet had gelezen. Toen het uiteindelijk zo ver was stelde het echt helemaal niks voor. Mijn ervaring is dus: nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://m.goeievraag.nl/vraag/85572

Even lezen, ook de reactie, misschien word je dan gerust gesteld mochten ze er uit moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk. De een vindt het niets bijzonders en bij de ander doet het pijn. Het ligt ook aan de stand van de wortels. Zijn die krom, dan doet het waarschijnlijk wat meer pijn dan bij rechte wortels, maar over het algemeen is het heel goed te verdragen. Bovendien zul je waarschijnlijk wel een verdoving krijgen en dan voel je helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stelt echt niets voor....bij mij moesten ze er een zelfs uitsnijden. Je bent verdoofd dus je voelt niets. Af en toe hoor je wat kraken:-) als de verdoving is uitgewerkt is het even irritant met eten en zo, maar dat overleef je wel hoor! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt verdoofd. Die prik vinden sommige niet erg, ik vind deze zelf niet fijn. Heb je weleens een verdoving gehad bij de tandarts? Je lippen voelen of ze heel dik worden, maar dat is niet zo. Van het trekken voel je dan niks. Soms floepen ze er zo uit, soms zitten ze vast en dan voel je wel een soort druk maar dat doet geen pijn (dat had ik zelf). Het valt uiteindelijk reuze mee. Vertel de tandarts dat hiij of zij je steeds verteld wat hij/zij aan het doen is.
Success!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prik is pijnleker hoewel het best meevald dan het kies trekken/uitsnijden zelf. Gewoon doen! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de prik is het pijnlijkste moment van de hele operatie. Als je dat gehad heb je eigenlijk alleen het gevoel pijn te voelen omdat je vanalles voelt kraken en piepen, dit beeld je dus in. Een enkel persoon heeft flink wat last ivm ontstekingen maar als je de hygiëne goed in acht neemt heb je alleen soms een kloppend gevoel.
12 jaar geleden
Een goeie tandarts doet dat heel voorzichtig zodat hij niet breekt. Het trekken zelf doet geen pijn, maar als er stukken blijven zitten of begint te ontsteken dan kan je wel met een dikke kaak rondlopen een hele week.
Je voelt ook een hele tijd een gat in je mond en daar mond je met je tong afblijven zodat het beter geneest.
Normaal geven ze je antibiotica mee voor een week, dat moet je zeker vragen als ze dat niet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trekken na verdoving uiteraard, de verdoving is het pijnlijkste.