is het slecht voor je tanden om op ijs te bijten?

als je op je waterijs of op een ijsblokje bijt is dit dan slecht voor je tanden en kiezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou dat slecht zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor je glazuur enzo...

Het beste antwoord

IJs, popcorn en tongpiercings kunnen ervoor zorgen dat er stukjes van je tanden afbreken. Popcorn is volgens experts even gevaarlijk voor je tanden als op stenen bijten. Door de combinatie van het harde ijs en de koude is het ook heel slecht voor je tanden, zeker wanneer je veel vullingen hebt. Ook tongpiercings berokkenen schade omdat ze telkens als je praat tegen je tanden slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, Wist ik niet. Fijn om te weten O_o" Ik eet nooit meer popcorn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Popcorn? Dat eet ik niet. En noten dan bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noten zijn tandvriendelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik eet graag noten. :)