ik vind mijn tanden echt geel, hoe kan je dat voorkomen? en ze witter laten lijken? ps. ik poets wel gewoon elke dag mijn tanden hoor!

Toegevoegd na 27 minuten:
'k ben 14!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.5K

Antwoorden (4)

Paradontax tandpasta gaan gebruiken. Heeft een rare smaak maar het went. De tube met rode design zorgt voor mooie witte tanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een hele goeie tandpasta. Maar niet echt goedkoop. Er is ook ook een Whitening van.
http://www.beautygloss.nl/2010/09/20/parodontax-whitening/
je tanden bleken is een optie.

Kan tot 6 tinten witter, kost iets van 150 euro.

Maar weet niet hoe oud je bent want mag niet elke leeftijd zelfstandig geloof ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw tandarts niet ook vindt dat je hele gele tanden hebt, dan zit het probleem tussen je oren en niet in je mond. Een goede oplossing is dan om minder met je uiterlijk bezig te zijn en niet zo vaak in de spiegel te kijken.

Tanden horen niet spierwit te zijn. Je kunt met een whitening-tandpasta poetsen, maar daar zie je waarschijnlijk weinig effect van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen hebben nu eenmaal wittere tanden dan anderen. Dat komt vaak door het glazuur. Bij sommige mensen is het tandglazuur nogal doorschijnend, zodat de gelige kleur van het tandbot er doorheen komt. Dat is nu eenmaal zo...

Het bleken van je gebit kan een oplossing zijn, maar tast wel (nog steeds, ondanks andere berichten) het glazuur aan, waardoor je gebit verzwakt.

Als het probleem wordt veroorzaakt door aanslag, dan is het natuurlijk een kwestie van beter poetsen en flossen. Vooral warme dranken en roken veroorzaken tandaanslag.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'+' Mijn tandarts heeft me ook verteld dat bleken tandglazuur aantast. Ik vind al die oogverblindend witte tanden soms ook wel onnatuurlijk. Alhoewel ikzelf Parodontax Whitening gebruikt. Als het er maar fris uitziet. Ook gebruik ragertjes in plaats van flossen. Op een of andere manier gaat dat me nooit goed af. Ragertjes wel en is ook goed volgens mijn tandarts en mondhygiëniste.
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt helemaal wat mijn tandartsen-in-opleiding en hun docenten (ik ben patiënt bij Acta, de tandartsenopleiding), me steeds vertellen! Iedereen beweert tegenwoordig dat het bleken van je gebit geen kwaad meer kan, maar dat schijnt onzin te zijn: het tast echt het glazuur aan. Toevallig heb ik het vorige week nog gevraagd. En die ragertjes (vooral de GUM van -ik dacht- Kruidvat) zijn ook daar erg populair!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan GUM tegenwoordig moeilijk vinden. Ga weer zoeken. De maten van ragertjes zijn ook belangrijk. En ze regelmatig verversen.
Dank voor je reactie ook al was het mijn vraag niet :)
Pieter2011
12 jaar geleden
Dit zijn ze, van Sunstar:
http://www.tandartsplein.nl/winkel/C2/2207/gum-soft-picks-regular.html
Diezelfde (maar dan zonder Fluoride) kocht ik bij Kruidvat - maar dat is alweer een tijdje geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, hartstikke bedankt! Ik heb liever rubber dan ijzer. Ik wist niet eens dat die ook bestonden. Daar heeft zowel de tandarts als mondhygieniste namelijk niks over verteld plus ik heb ze nog nooit gezien! Ik ga snel kijken. Die site ken ik wel. Tof!! De vragensteller is al jong een stuk wijzer denk ik? Ik wel! ;)