Hoe komt het dat ik soms misselijk word als ik 's ochtends mijn tanden poets?

Ik heb op Google gezocht maar daar vond ik alleen iets over zwangere vrouwen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.9K

Het beste antwoord

Tip die ik kreeg van de mondhygiëniste, die voor mij in elk geval werkt: je mond niet te ver open doen.
Ik sperde mijn mond helemaal open om bij m'n achterste kiezen te komen, dan staat de wang strak gespannen, duw je er nog een tandenborstel bij dan kan dat een braakreflex opwekken.
Ik doe m'n mond dus open, niet overdreven, gebruik een normale hoeveelheid tandpasta (ter grootte van een erwt), laat m'n hoofd een beetje hangen (ook je nekspieren zijn dan meer ontspannen) en poetsen maar. Dreigt het toch mis te gaan, stop dan even met poetsen, spoel je mond met koud/koel water, en ga verder waar je gebleven was.
Een andere tandpasta kan soms ook helpen, ik had er al minder last van toen ik van een 'standaardtandpasta' overstapte naar Parodontax - al springen daar de tranen soms van in m'n ogen omdat ik 'm erg scherp vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het proberen. Dankje wel!

Andere antwoorden (4)

steek je je tandenborstel niet te diep in je keel, dat kan de oorzaak zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien omdat je dan nog niks op je maag hebt?
En mijn tandpasta heeft wel eenscherpe smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik word misselijk als ik mijn tanden poets als ik nog niets gegeten heb.
Vooral als je tandenborstel diep in je mond steekt. Het probleem is dat je daar waarschijnlijk wel kiezen hebt zitten, dus je zal er toch moeten poetsen.

Volgens mij word je niet lekker omdat het een soort vinger-in-je-keel gevoel is.

Wat kan helpen: voorover buigen tijdens het poetsen en door je neus ademen. Probeer maar eens..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik een electrische tandenborstel dan hoef je je mond niet zo ver open te doen, dat scheelt enorm.