waarom bloed tandvlees als je hebt geflost?

mijn zus haar tandvlees bloed altijd waneer ze heeft geflost, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
9.4K

Antwoorden (5)

haar tandvlees is waarschijnlijk ontstoken en geirriteerd, veel mensen poetsen hun tandvlees niet of nauwelijks.
Als je het wel zou doen, wat in het begin een beetje raar aan voelt maar dat went wel, zal het minder tot niet meer gaan bloeden.
Het is heel normaal, iedereen heeft er wel eens last van maar er is dus wat aan te doen, er zijn ook goede tandpastas voor gezond tandvlees;)

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien flost je zus wat al te hard en heeft ze kwetsbaar tandvlees. Flossen is goed, maar doe het rustig.

Toegevoegd na 22 seconden:
Ze kan eventueel advies vragen bij haar tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kan inderdaad te hard flossen of op een andere verkeerde manier.
Ook het ontstoken tandvlees kan een reden zijn, maar dat lijkt me stug omdat ze juist wel flost.
Ik gebruik zelf ragertjes. Deze hebben ze in verschillende diktes en werken als een soort afwasborsteltje: de steekt de ragertjes tussen je tanden en trekt het heen en weer. Zo poets je tussen je tanden en haal je veel plak weg. Dit bloedt in het begin ook, maar als je het een paar keer hebt gedaan stopt ook het bloeden. Ze zijn in alle drogisterijen verkrijgbaar. Begin met een dunne en zo kun je het opbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bloeden stopt omdat je tandvlees op termijn gezonder wordt, want met die ragertjes (of met goede tandenstokers) haal je prut weg dat tussen je tanden zit en daar ontstekingen kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, goede aanvulling.
Meestal schuurt het touwtje dan op je tandvlees.. En zo veroorzaak je een bloeduitstorting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bloeduitstorting is volgens mij wat anders. :S
Je tandvlees gaat bloeden als er veel vuil tussen zit.
Dan is meestal je tandvlees ontstoken en erg kwetsbaar.
Tips hiervoor heb ik gegeven bij je andere vraag: Hoe zie je dat je tandvlees is ontstoken.
En ook al heb je een perfect gebit en tandvlees: Als je te hard gaat flossen, dus echt diep langs je tandvlees wil dit ook wel bloeden, dan moet je even wat meer tijd nemen.