Ik heb lichte koorts verschijnselen en een kleine irritatie bij mijn verstandskies. Moet mijn verstandskies dat perse eruit?

of kan je deze klachten verhelpen door die regio beter te verzorgen tijdens het tanden poetsen?
Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de tandarts, en er zit een kans in dat deze eruit gaat. Kan iemand uit ervaring vertellen hoe dat is? En hoelang je er daarna nog last van hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Door de evolutie die nog steeds door gaat zijn deze kiezen steeds minder belangrijk geworden voor de mens
Ze hebben eigenlijk geen functie meer, omdat we ander voedsel eten dan heel lang geleden.
Verstandskiezen zijn daarom niet te redden we raken ze allemaal kwijt, meestal bij jong volwassenen, maar soms ook op veel oudere leeftijd
Reken er maar op dat hij er uit moet valt soms heel erg mee.
na het trekken heb je even een gat in je kaak zitten, dus even aan de andere kant eten en niet direct aan de pinda's gaan, als de pijn van het trekken weg is, valt de rest meestal enorm mee, vraag het even aan je tandarts als je nog vragen hebt.