Wat doet de tandarts met mijn getrokken kies?

Ik heb vandaag een kies laten trekken. De tandarts zei tegen de assistente: doe maar in een doosje.

(En dit is niet omdat ik het mee naar huis wilde nemen;))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, duidelijk een minnaar actief, iedereen plussen op de goede antwoorden!

Antwoorden (6)

Ik denk dat hij dat zei voor de grap.Normaal als je ze niet wit meenemen worden ze in de vuilnisbak gegooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze worden weggegooid of bewaard voor scholen die een studie in de mondheelkunde geven. Deze getrokken tanden/kiezen zijn goed oefen materiaal voor studenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer voor de min, bij ons worden ze altijd weggegooid of bewaard voor studenten.
ze gooien het weg, tenzij jij het mee wilt nemen. Ik neem ze altijd mee :) Kan ik als ik 80 ben er nog eens zwijmelend naar kijken :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je aan dan kijken of je ze nog past
Misschien worden ze wel bewaard voor op de tandartsen opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werden eens 3 kiezen getrokken en uit de grap vroeg ik aan de tandarts wat daar mee gebeurde.
Inderdaad de getrokken kiezen/tanden worden gebruikt bij de tandarts opleiding.
Dit is het meest perfecte materiaal om te leren een vulling te maken.

Toegevoegd na 10 uur:
Dit alleen als er niet al teveel vullingen in zitten, maar ook aan een zijkant van een kies kan men nog vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele jaren geleden heb ik voor een tandarts gewerkt en wij gooiden tanden/kiezen altijd gewoon in de afvalbak. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat andere tandartsen tanden niet in zullen leveren bij een universiteit als oefenmateriaal, mijn tandarts was opgeleid in Duitsland en had dus geen 'lokale' banden met een universiteit.