als ik mijn tong schraap met tongschraper zie ik allemaal witte dingetjes op me tong wat kan dit zijn

Ik heb een slechte adem en die tongschraper haalt het niet weg, Ook de achterkant van de tong en het is wel de oorzaak vn mijn slechjte adem ik gebruik al mondwater halitose en speciale mondgel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
paulus811
12 jaar geleden
Heb je zelf bedacht dat dat de oorzaak is, of heeft een tandarts dat verteld?

Antwoorden (3)

Dat kan een afte zijn, die kunnen ook pijn doen, dan moet je wat meer vitamines eten en dan gaan die weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een slechte adem kan verschillende oorzaken hebben.
wat jij beschrijft lijkt me meer een soort schimmel/plak
wat op het achterste van je tong kan ontstaan.
je zou ook een slecht afsluitende slokdarm kunnen hebben, of ontstoken tandvlees, een kies die niet helemaal meer goed is......
vraag eens aan je tandarts/dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal achteraan op je tong horen bobbeltjes te zitten, papillen. Die kun je niet weghalen, die horen daar.
Als je denkt dat het is anders is dat er niet hoort, ga dan naar je huisarts of naar een mondhygiënist voor advies over wat je het beste kunt doen.