Verslaafd aan kauwgom?

Hallo allemaal, Ik ben verslaafd aan kauwgom..
Het is zo lekker en ik kan er niet mee stoppen..
Wat er aan te doen, iets anders eten?

ImationCret

Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je er nog geen last van? Veel kauwgom eten schijnt toch laxerend te werken?
Amadea
12 jaar geleden
Aangezien de vraag bij Gebit staat zal het niet om suikervrije kauwgom gaan...
Amadea
12 jaar geleden
Heb je dit al gelezen, Imation?: http://www.goeievraag.nl/vraag/verslaafd-kauwgom.180694
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook heel vaak gaatjes en ik eet ongeveer 2 a 3 pakjes per dag ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kun je gaan roken om van je kauwgum verslaving af te komen

Het beste antwoord

Kauwgom zelf is niet verslavend. Het kauwen op zich kan een gewoonteverslaving zijn. Wat is er op tegen dat je veel kauwgom kauwt? Ok, je adem ruikt misschien wat frisser...

Maar in ieder geval. Het is moeilijk om van gewoontes af te komen. Probeer eens een andere gewoonte aan te leren? Bij mij was roken meer een gewoonte dan een verslaving. Ik begon met handwerken, en kon uren en uren zonder een peuk. Zo ben ik gestopt met roken.

moraal van het verhaal: zoek iets anders om deze gewoonte te vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben juist gestopt met roken, en daardoor eet ik nu zoveel kauwgom eigenlijk.........................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervang het door iets waar je geen last van krijgt. Handwerken bijvoorbeeld! heel ontspannend, en makkelijk te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, bedenk daarbij dat als je verslavingsgevoelig ben, de volgende gewoonte weer een verslaving wordt. Dus weeg het tegen elkaar af ( ben zelf gaan breien.. )
opzich is suikervrije kauwgom al een stuk beter dan roken.

Andere antwoorden (1)

Kauwgom met suiker is slecht voor je gebit. Maar er bestaat ook suikervrije kauwgom. Tegenwoordig zitten er zelfs stofjes in sommige soorten die heel goed zijn voor je tanden en gaatjes kunnen helpen voorkomen.
Als je met mate kauwgom eet is het niet slecht voor je. Heel veel kauwgom eten is echter niet zo goed. Je kunt er pijn in je maag en darmen van krijgen. De alvleesklier wordt namelijk voortdurend misleid. Je lichaam kan daardoor uit balans raken. Meer last van winderigheid kan je erdoor hebben, en een opgeblazen gevoel krijgen omdat je door het voortdurende kauwen veel zuurstof mee naar binnen slikt. En uiteindelijk zul je kaakartrose ontwikkelen.
Kortom, je kunt dus inderdaad beter minderen. Twee kauwgompjes per dag lijkt mij normaal. Daar moet je dan optimaal van zien te genieten. Maar wat moet je de rest van de tijd dan doen? Je kan je mond met water spoelen. Je moet je kaak er aan laten wennen dat ie niet constant aan het kauwen is. Als je iets eet kan je dat veel bedachtzamer gaan doen: elke hap grondig dertig keer kauwen. Het helpt om het voedsel eerst heel klein te snijden. Dan kan je het echte kauwen verleggen van nutteloos naar zeer waardevol.

Toegevoegd na 3 uur:
Nu ik begrijp dat het niet een behoefte om te kauwen is maar om iets in je mond te hebben, kan je dat misschien gaan vervangen door een blaasinstrument te leren bespelen. Dan kan simpel met bijvoorbeeld een mondharmonica, maar je kan ook iets moeilijks kiezen waar je echt veel voor moet oefenen zoals bijvoorbeeld fagot. Als je daar op den duur echt mooie muziek mee kan maken, dan heb je daar veel meer aan dan aan een nieuwe verslaving.... Niet alleen jijzelf, maar ook anderen!
Amadea