Krijg in september inplantaten, heeft iemand advies ivm eten. En hoe is het met de pijn achteraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Het beste antwoord

Je bedoelt inplantaten in je mond toch?

Dat is een soort kaak operatie,die bij de tandchirurg gedaan wordt.

Ervaring:
ik dronk of at vla een paar dagen en lauwe soep,
pijn heb ik persoonlijk haast niet gehad,
dat heeft ook te maken met rust en je hoofd niet naar voren doen,want dan gaat het kloppen en dan komt de pijn opzetten.

Ik geloof dat ik een week of 2 echt op vla en soep zat ,
toen werden de inplantaten voorzien van mijn tanden en kiezen.

Nooit meer een probleem ermee gehad heb nu 10 jaar me inplantaten en ben er erg gelukkig mee,hou het wel goed schoon.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
advies: probeer in je bed te blijven met je hoofd achterover geleund .
Drink niet te koud water of andere drank
lauwe koffie of thee
vla en soep
pijn komt door het vele bewegen met je hoofd
dus dat is af te raden.

je gezicht is wat blauw ,maar dat is niet echt pijnlijk alleen als je er aan zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook ik heb een brug laten implanteren in mijn onderkaak.
De operatie onder plaatselijke verdoving viel erg mee, de wond werd gehecht en op de dag zelf werd aangeraden voorzichtig te eten.
Ook kreeg ik een ontsmettend mondwater mee om infectie te voorkomen.
Na de eerste dag heb ik geen enkel probleem gehad, ik at wat ik normaal ook al gegeten zou hebben.
De hechtingen zijn er na twee weken verwijderd, de wond was mooi dichtgegroeid.
De tijdelijke kapjes die in plaats van de uiteindelijke brug op de pijlers werden geschroefd heb ik twee maanden gehad terwijl de implantaten in de kaak moesten vastgroeien.
Voor de pijnbestrijding kreeg ik Ibuprofen 500 mg mee op recept, ik heb het nauwelijks nodig gehad, maar dat zal van geval tot geval kunnen verschillen.
Sinds de uiteindelijke brug geplaatst is heb ik helemaal geen problemen meer gehad.
Mijn implantaten werden geplaatst door Tandheelkundig centrum Wilhelminapier in Rotterdam, ik ben zeer tevreden over de hele gang van zaken.