hoelang duurt het om een slotjesbeugel te plaatsen en doet het pijn?

meteen de eerste schooldag na de vakantie krijg ik een slotjes beugel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
8.1K

Antwoorden (1)

Het verschilt van persoon tot persoon of het pijn doet. Je moet de eerste dagen wennen dat er iets 'extra's' in je mond zit. De binnenkant van je mond kan geïrriteerd raken door de plaatjes, waardoor er blaren kunnen ontstaan. Als je zo'n pijnlijk plekje voelt, kun je op die plaats inderdaad het beste een stukje was drukken. Ga niet gelijk je hele beugel volstoppen met was, want dat is irritant met eten! Je kauwt het er dan namelijk vrij makkelijk af.

Verder staat je gebit met een beugel onder een bepaalde spanning. Daar kun je ook pijn van voelen. Ik had deze pijn ook elke keer als de orthodontist de beugel aandraaide bij een vervolgafspraak. Je tanden worden letterlijk rechtgetrokken door de beugel dus het is logisch dat je daar wat van voelt! Neem gewoon wat pijnstillers als het echt te erg wordt. Bij mij was het meestal na een dag of twee weer verdwenen.