Als ik met mijn vinger over mijn tong ga, stinkt mijn vinger. Ook als mijn tong bijna niet meer wit is. Hoe komt dit? En hoe verhelp ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruik eens aan je vinger voordat je met deze vinger over je tong gaat... hoe ruikt dat?

Antwoorden (3)

Koop een tongschraper bij de drogisterij en poets daarmee je tong, en vervolgens gewoon je tanden. Vooral 'achterin' je tong (dus bij je keel) blijven veel bacteriën achter die de nare geur veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan proberen mondwater te gebruiken of een tongschraper.

moest het probleem blijven dan kan het zijn dat er een onderliggend probleem is en zou ik eventjes langs de huisarts gaan, die kan je verderhelpen :) en is zeker niets om je over te schamen, dokters zien best viezere dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst je tanden poetsen en daarna met een tongschraper je tong schoonmaken.
Je kan dan het beste met 1 hand je tong vasthouden en deze wat naar buiten trekken en met de andere hand met de tongschraper zover mogelijk naar achteren en natuurlijk ook voor je tong schoonschrapen.
De eerste paar keer moet je misschien een beetje kokhalzen omdat je zo ver achterin je mond komt, maar na een paar keer ben je dat gewend.

Daarna ga je spoelen met mondwater en je bent weer helemaal fris inclusief mooi roze tong.