Welke pijnstiller werkt echt helemaal geweldig?

Heb net wortelkanaalbehandeling gehad heb nu ibuprofun 400 maar werkt echt voor geen meter om elf uur ingenomen maar verga nog vam de pijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Antwoorden (8)

Diclofenac heeft bij mij heel goed geholpen toen mijn keelamandelen werden verwijderd. Ik had zoooveel pijn, maar na een diclofenac voelde ik een paar uur helemaal niets meer. Je moet het wel op recept halen volgensmij!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen enkele die helemaal geweldig werkt, dan zouden er immers geen honderden op de markt zijn.
Voor mij werkt ibuprofen het beste, wat voor jou het beste werkt moet jij uitzoeken. Probeer even aspirine, dat is een echte pijnkiller, en mijn vriend die van ibuprofen ook niets merkt heeft aspirine als zijn werkmidden. Misschien is dit voor jou ook zo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel aub de tandartsassistent en ga niet tig medicijnen door elkaar slikken. Zij/hij weet wat er wel en niet kan en mag en kan je tips geven. Neemt zij niet op bel dan de assistente van de huisarts, die hebben er niet voor niets voor geleerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Diclofenac is inderdaad een ontstekingsremmer maar tast ook je maagslijmvlies aan. Ibuprofen tast je maag ook al aan, de combinatie zou ik niet zonder doktersvoorschrift proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pijnstillers moeten eerst ook opgenomen worden in de bloedbaan en daarna als je het vervolgens volgens het recept slikt dan bouw je een "reserve" op in je bloed je zult zien dat dan de ibuprofen wel werkt, sterkte..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik normaal gesproken behandelingen aan mijn mond heb gehad, dan krijg ik brufen 600 in poedervorm, dit wordt sneller opgenomen in je bloed, je kan altijd even je tandarts assistent bellen hiervoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diclofenac werkt bij mij goed. Ook paracetamol. Dit laatste werkt ook rustgevend bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ibu 400 gecombineerd met 3Xdaags 2 Paracetamol .
Of ibu 600 aanvragen en anders diclofinac.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke pijnstiller voor jou werkt, daar is niet zomaar het juiste antwoord op te geven. Ibuprofen is een zogenaamde NSAID oftewel een ontstekingsremmer. In datzelfde rijtje kun je ook diclofenac, naprosyne en aspirine scharen. Het zijn allemaal medicijnen met dezelfde werking, die je daarom niet zomaar door elkaar kunt gaan slikken. Overdosering ligt dan op de loer. Het is medicatie die bijwerkingen kan hebben, zoals b.v. maagproblemen. Je kunt evt. wel switchen tussen de ene en de andere NSAID. Bij de ene persoon zal b.v. brufen heel erg goed werken, terwijl een ander meer gebaat is bij diclofenac. Met aspirine zou ik sowieso uitkijken, want dit heeft een bloedverdunnende werking. Probeer het eerst nog even aan te zien met de brufen. Ga even op je maximale dosering zitten, zodat je ook een goede bloedspiegel opbouwt. Daarnaast kun je evt. nog paracetamol nemen (4 x 2 is daarbij echt het maximum). Werkt het niet, ga dan opnieuw in gesprek met degene die jou de brufen heeft voorgeschreven of neem contact op met je huisarts.