Kunstgebit uit je mond halen na gebruik van kleefpasta.

Ik heb 3 weken geleden mijn eerste kunstgebit gekregen. Mijn kaken zijn eigenlijk te laag voor een gewoon kunstgebit en voor volledige vergoeding van implantaten moet ik een jaar wachten. Mijn tandarts heeft mij aangaraden kleefpasta te gebruiken.
Gisteren voor het eerst geprobeerd. Maar wat een strijd om het gebit er dan uit te krijgen en dan die rommel die in je mond achter blijft. Op de gebruiksaanwijzing kon ik er niets oven vinden.
Tips graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
20.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breekijzertje & hogedrukspuit?
Pieter2011
12 jaar geleden
Als ik je avatar zie, dan kom je met je kunstgebit in aanmerking voor het guinness book of records...

Het beste antwoord

Wat ik altijd bij clienten doe.
Met 1 vinger aan de zijkant hem bij de kaken naar beneden duw.
Je moet natuurlijk niet teveel kleefpasta opplakken een paar dotjes kleefpasta is meer dan genoeg en zou dan ook makkelijker te verwijderen.

Succes ermee!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, niet aan de tanden gaan trekken of zo, maar achter in de mond naar beneden duwen (of naar boven bij het ondergebit)