Hoe kom ik van mijn beslagen tong af?

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet de uitleg. Ik heb al een hele lange tijd last van een dikke aanslag op mijn tong. Het stinkt ook nog :-S. Ik gebruik al een tongschraper wat slechts tijdelijk werkt. Ik dacht eerst dat een rotte kies de oorzaak was maar die is er inmiddels al twee maanden uit. Ik kan de aanslag er niet af schrapen er blijft altijd wel iets zichtbaar. Tandarts kan er niets aan doen zegt ie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Het beste antwoord

Iedereen heeft altijd wel een vorm van aanslag op de tong.
Ik heb het ook eens gehad. Sowieso altijd als ik mijn tanden poets, poets ik ook mijn tong.

Als ik aanslag heb, dan eerst de tong poetsen met tandpasta uiteraard, schrapen, gewoon langzaam van achter van voren, schraper afspoelen, en opnieuw beginnen.
Als afsluiting poets ik mijn tong nog even.
Mooi roze tongetje weer.

Ik heb wel bemerkt dat voor het poetsen van de tong de ene tandpasta meer weghaalt (loshaalt) dan het andere merk. Aquafresh is een van de merken wat prima werkt.

Wat ook van belang is, dat je zoveel mogelijk van de tong haalt. Want het breidt snel uit. Dus ook achterin. Dat kan in het begin wat kokhals-effecten geven, kwestie van wennen.

Probeer maar eens uit en experimenteer met verschillende tandpasta's en schrapers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit nu al maanden en alles geprobeerd. Schrapen spoelen enz. Nu heb ik gister heel zachtjes met een tandenborstel mijn tong gepoetst en hij is weer helemaal schoon en roze. Nu nog steeds en geen vieze geur meer! Top bedankt!!!!

Andere antwoorden (2)

Je zou kunnen spoelen met mondwater en er zijn tongraspers in de handel.

Toegevoegd na 33 minuten:
Dikke tong en witte aanslag
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9838...n-witte-aanslag.html

Verkoudheid en nu witte aanslag op tong
www.dokter.nl/index.php/Keel-neus-oren/6...aanslag-op-tong.html

Witte aanslag op Tong?
www.dokter.nl/index.php/Overige-onderwer...aanslag-Op-Tong.html

Schimmel op tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/97674-schimmel-op-tong.html

Witte tong
www.dokter.nl/index.php/Keel-neus-oren/63897-witte-tong.html

Witte tong, meestal bij hoofdpijn
www.dokter.nl/index.php/Hoofd-hals-schou...l-bij-hoofdpijn.html

Witte tong met bulten
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/1871...chterop-me-tong.html

Witte vlek op mijn tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/98037-tong.html

Witte bultjes op tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9873...te-bultjes-tong.html

Ruwe wit-gele tong met bultjes
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9901...ong-met-bultjes.html

Witte tong, maagproblemen, boeren
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/6003...eren-witte-tong.html

Geel-witte dikke tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9811...ere-tong-achter.html

Witte bobbeltjes achteraan tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/2443...an-tong-in-keel.html

Witte blaasjes op tong
www.dokter.nl/index.php/SOA-overigen/130...laasjes-op-tong.html

Witte puntjes op tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9858...puntjes-op-tong.html

Witte vlekjes op tong en lippen
www.dokter.nl/index.php/Kinderen/164426-...-tong-en-lippen.html

Beslag tong
www.dokter.nl/index.php/Keel-neus-oren/6...eel-beslag-tong.html

Witte kringen op de tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/1775...ngen-op-de-tong.html

Witte strepen op tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9809...strepen-op-tong.html

Witte groeven en barsten op tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9899...n-witte-uitslag.html

Geel gehemelte
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/201623-Gehemelte-geel.html

Witte aanslag op mijn tong
www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/9871...ag-op-mijn-tong.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mondwater droogt de mond uit dus dat is juist geen optie. Ik spoel met zout water maar helpt ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan blijkbaar verschillend want mijn man heeft hier geen last van.
Ben je al eens bij de huisarts geweest voor advies?
Het kan mogelijk een Candida infectie zijn, dan moet je pillen slikken.
Maar laat de huisarts een diagnose stellen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had begrepen dat de tandarts een specialist van de mond is. Dus nee nog niet bij de HA geweest. Kie kan er iets aan doen denk je
Kimath
12 jaar geleden
Zoals ik al zei, het kan zijn dat je een Candida infectie hebt. Als dit zo is, kan de arts je antibiotica voorschrijven. Je kunt het altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover ik weet heb je doorgaans bij een candida infectie meerdere klachten en zijn het meer blaasjes in de mond dan tongaanslag.
Maar ik ben het met je eens, beter checken dan doorlopen ondanks dat ik het geen waarschijnlijke diagnose vind.