Is het normaal om 5 dagen nadat je kies vulling heeft gekregen bij de tandarts, nog kiespijn te hebben (met uitstraling naar de kaak)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Het beste antwoord

heb laatst een zenuwbehandeling gehad en had dus ook mega kiespijn de dagen erna heb de tandarts opgebeld en er werd mij verteld dat dit kwam door de witte vulling dit heeft zeker 2 weken geduurd voordat het echt pijn vrij was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan ik wat mee, ik heb voor het eerst witte vulling gekregen, ipv normaal amalgaam. Het kan dus hier mee te maken hebben? Bedankt dat je het zegt, ik hou het in mijn achterhoofd en kaart het woensdag ff aan bij de bekkenbeul.

Andere antwoorden (4)

Nee, want dat betekend dat er een ontsteking is ontstaan.
Dus indien de pijn nog uit te houden is, ibuprofen werkt daar goed tegen en morgen even naar de tandarst terug.
En als je tegen de muur oploopt van de pijn, dan raad ik je aan direct naar de tandarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ibuprofen mag ik niet ivm antistollingsmiddel. Ik wist niet dat er ontsteking kon ontstaan na het boren/vullen van een kies? Ik ga wel zo paracetamol nemen. Overigens moet ik as woensdag weer voor 2 andere gaatjes naar de tandarts. Dan zal ik het even zeggen, mits het uit te houden is tot die tijd. Anders morgen maar even bellen... Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook helpt is een hamer...
Daar sla je keihard mee op je grote teen.
Echt....je voelt je kies niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt misschien tijdelijk, maar dan heb ik er nog een probleem bij, dus liever niet als het niet hoeft.
Normaal gezien mag dat geen pijn meer doen na enkele dagen. Je hebt waarschijnlijk pech dat er wat ontsteking zit. Bel morgen naar je tandarts, mogelijk moet je nog een kleine nabehandeling krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan vele oorzaken hebben bel de tandarts en geef aan dat je pijn hebt en vraag of ze een recept voor je uit willen schrijven.Vaak krijg je Ibrufen voor geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook dat de vulling tot dicht bij de zenuw is