Hoe werkt Parandontax in combinatie met Aften?

Sinds ik me kan heugen heb ik al last van aften. Soms een cm groot en kon ik amper eten of praten van de stekende pijn. Sinds 3 jaar poets ik met Parodontax en heb ik 0 !! x aften gehad. Als ik het voel aankomen dan smeer ik het zelfs nog in met deze tandpasta. Zit er in andere tandpasta een ingrediënt waarbij je juist aften krijgt? Bv de mint smaak? Of zit er juist in parodontax iets waarmee je mond gezonder is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5K

Antwoorden (3)

ik denk niet dat er tandpasta bestaat die aften kan veroorzaken, wat uiteraard wel kan is dat er tandpastas zijn die extra goed zijn tegen aften. Aften krijg je meestal door bacteriën die je in je mond krijgt. Uit eigen ervaring weet ik dat je aften kunt krijgen als je met je vingers in je mond zit (dit kan om diverse redenen zijn, zoals iets van voedselresten tussen je tanden uithalen).
Ik weet niet of parandontax een afweren middel gebruikt maar bij jouw lijkt al vast zo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even toevoegen, mondspoelmiddel werkt steeds ontsmettend, dus helpt het wel met aften.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paradontax is een prima tandpasta, Zendium ook, die werkt ook tegen aften. Echter heb je er aanleg voor dan helpen deze pasta's misschien iets, maar voorkomen kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paradontax is toch die tandpasta die van kruiden en andere planten gemaakt is, misschien is dat HET wondermiddel!