Als je kies wordt getrokken, blijf je dan voor altijd met zo'n gat in je mond?

Heb sinds een paar dagen ondraaglijke pijn in mijn kies (die voor je verstandskiezen volgens mij, kan ook mijn verstandskies zijn en zeker ook die voor die voor je verstandskiezen, LOL!!). Het hele gebied is zwaar gevoelig en de pijn straalt aan alle kanten door dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Enfin ik ben bang dat die getrokken moet worden, blijf je dan voor altijd met zo'n lege ruimte in je mond waar de kies heeft gezeten? :(

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het NIET mijn verstandskies is zie je het dus wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.8K

Antwoorden (3)

Ja, dan houd je een 'gat' in je mond, behalve als je er een brug of een implantaat op laat plaatsen. Maar daar wen je heel snel aan, hoor. Als je vrij weinig ruimte in je mond hebt, zullen bovendien naar verloop van tijd de andere kiezen wat meer naar elkaar toe gaan staan.

Ga sowieso naar de tandarts, misschien is er nu nog iets te redden met een wortelkanaalbehandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord is compleet, snap niet waarom jij een min hebt van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe later op de avond, hoe meer minnaars ik heb, mmmmm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
teder zijn ze niet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook fiederieke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk van niet, anders had de vrager het wel 'een gat in je tandvlees' genoemd en niet 'een lege ruimte in je mond'. Maar ik kan natuurlijk geen gedachten lezen.
De eerste dagen nadat de kies getrokken werd is er inderdaad een holte, maar met de tijd groeit de holte dicht en sluit het tandvlees mooi aan. Als het een wijsheidstand is heb je er weinig last van, die zitten helemaal achteraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om zijn kies voor zijn verstandskies (wijsheidstand) die zie je wel als lege ruimte als deze getrokken word.
Er komt een gat maar om dat te zien moet je je mond wel ver opensperren. Dat gat wordt in de loop der tijd wel wat kleiner omdat de kiezen wat opschuiven, maar dat heeft weer tot gevolg dat je andere kiezen verder uit elkaar gaan staan; je krijgt er slootjes tussen. Als je dat niet wilt moet je een brug of een implantaat laten zetten.