Wat kan je doen tegen tandsteen

Ik ben al bezig met zoon stokkertje maar het zit er steeds weer
En de tandarts zit er heeel erg om te zeuren dat ik het niet goed doe maar dat doe ik wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Antwoorden (6)

Je kunt flossen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen tandsteen kun je zelf niet heel veel doen. Daar is de mondhygienist voor. Maak een afspraak, dan helpt zij/hij je er van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is als je een keer naar een mondhygiënist(e) gaat.
Daarna kun je het wel goed bijhouden met ragertjes (interdentale borsteltjes).
Flossen is ook wel goed of zelfs beter, maar daar bijna niemand het goed kan zijn ragertjes vaak beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale tandpasta's die de vorming van tandsteen remmen. Helemaal voorkomen doe je het er niet mee, maar het scheelt wel.
En dan nog: in de ene mond ontstaat eerder tandsteen dan in de andere, bijvoorbeeld door een iets andere zuurgraad of door de hoeveelheid speeksel. En dat kan door de jaren heen ook nog veranderen.
Goed poetsen, probeer eens zo'n speciale tandpasta, en laat je niet teveel opjagen - als je tandarts weer begint dan moet z/hij maar eens heel precies uitleggen wat je verkeerd zou doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tandarts heeft er een speciaal apparaatje voor en die doet dat er vlot vanaf; Gewoon een telefoontje doen naar je de tandarts en een afspraak maken om tandsteen te verwijderen.
Met tandensokers en dergelijke van je tanden afblijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel cola drinken!