Hoe worden implantaten gemaakt?

Ik moet waarschijnlijk implantaten om een paar tanden te vervangen maar hoe worden die gemaakt? Zijn er universele tanden of zijn die op maat gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Ik heb net twee implantaten gekregen. Dat was binnen 2 uur gebeurd. Na een verdoving wordt eerst het tandvlees "opzij geschoven" tot het kaakbeen zichtbaar wordt. Het bovenste laagje daarvan wordt weg geschraapt. Vervolgens worden er, telkens met iets bredere boortjes, gaatjes in het kaakbeen geboord. Als het gat groot genoeg is wordt er een titanium implantaat ingeschroefd, waarna het tandvlees weer wordt gehecht. In totaal zijn daar, inclusief voorbereidingen, ca. 3 afspraken voor nodig, waarbij foto's worden gemaakt en je (recepten voor) medicijnen krijgt: pijnstillers, antibiotica en een spoelmiddel. Twee weken later worden de hechtingen verwijderd en vindt controle plaats. Na een paar maanden zijn de wonden voldoende hersteld om er porseleinen kronen op te zetten. Die worden op maat gemaakt door een tandtechnisch laboratorium, op basis van een afdruk van je gebit:
http://www.wittetanden.nl/behandelingen/kroon/kroon/kroon-5.htm
De kroon wordt vervolgens op het implantaat gezet. Op deze site lees je meer over de behandeling:
http://www.alstandenkondenkiezen.nl/kaakchirurgie/implantaten/
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een implantaat wordt gemaakt van een titanium bout die in de kaak wordt geschroeft, en na minimaal drie maanden 'inhelen' wordt hier hier een, meestal porseleinen, kroon op gezet.