Mijn zoon heeft last van tanderosie nu schijnt er een tandpasta te zijn die helpt. Deze is erg duur en ik twijfel of t helpt. Heeft iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn broertje had dat in zijn melktandjes. Er is toen behalve op voeding letten, niets speciaals aan gedaan.
Zijn het zijn melktanden? Dit vond ik erover:
Beperk het aantal eetmomenten. Niet niet meer dan 3 maaltijd momenten eventueel aangevuld met drie à vier tussendoortjes. Eet maximaal een of twee keer per dag zuur fruit
Zure producten dient u zo kort mogelijk in de mond te houden. Spoelen met frisdrank is funest.
Drinken via een rietje vermindert het contact met de tanden. Zuig zure dranken in geen geval door de voortanden naar binnen.
Beperk het gebruik van zure dranken. Neem als vervangingen bijvoorbeeld water of thee.
In het kader van tanderosie is het tandenpoetsen niet onomstreden. Eet of drink één uur voordat u uw tanden gaat poetsen géén zure producten. Het oppervlak van tanden en kiezen wordt zachter door de inwerking van zuur. Als u direct na het eten of drinken van zuur uw tanden poetst, kunt u de glazuurlaag gemakkelijk wegpoetsen en verergert de tanderosie.

Antwoorden (2)

Wanneer je kind eenmaal tanderosie heeft zal dit door geen enkele tandpasta beter worden. Ik zou dus niet de dure tandpasta kopen maar gewoon een afspraak bij de tandarts voor het juiste advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
Hup naar die tandendokter.
Kost niks, zit in de verzekering voor een kind. +
Er zijn speciale kindertandartsen en die worden idd volledig vergoed. Mijn dochter heeft er ook last van, wij poetsen wel met speciale tandpasta, alle beetje helpen denk ik dan.
Bij de kindertandarts, doen ze ook haar kiezen "lakken" en de blijvende kiezen worden geseald.

Met alleen een tandpasta redt je het niet, maar het kan wel ondersteunen.

Ook moet je er voor zorgen dat er tussen elk eetmoment zeker 2 uur rust zit. Dan kan het speeksel de zuuraanval herstellen. Dus liever in 5 minuten een hele zak snoep dan elk halfuurtje een snoepje (bij wijze van spreke dan)
Nadat er iets is gegeten even met water spoelen, en natuurlijk 2 keer per dag poetsen. 1 x na het ontbijt en voor het naar bed gaan.