Hoe krijg ik geen pijnlijk tandvlees na het bleken van tanden?

Ik heb een tijd geleden mijn tanden laten bleken en heb toen nog 3 dagen lang last gehad met eten en drinken.
Is hier iets tegen te doen, want dit houdt me er in de toekomst van tegen om het e.v.t weer te laten doen.
(Ik heb ook wel last van terugtrekkend tandvlees van me zelf.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
9K

Het beste antwoord

Gevoeligheid aan de tanden en geïrriteerd tandvlees zijn bekend tijdens en na het bleachen, dit is totaal ongevaarlijk.

Als je op maat gemaakte beugeltjes gebruikt:

1. Poets en flos je tanden (poets best met een tandpasta bij gevoelige tanden, zoals Elmex of Sensodyne).
2. Gebruikt zo weinig mogelijk bleekgel (hoe minder gel, hoe beter het resultaat).
3. Schuif de beugeltjes over je tanden en wrijf de overtollige gel weg met je vinger, zodat er geen gelresten op je tandvlees blijven hangen.
4. Neem na het bleachen de beugeltjes uit en poets je tanden en tandvlees terug met tandpasta om gevoeligheid tegen te gaan.

Wacht minsten 45 min met eten of drinken en gebruik zeker geen tabak tijdens de procedure!

Gebruik zelf maximum 6 % waterstof peroxide of 20% carbamide peroxide (dit kan je terugvinden bij de product beschrijving). Whitening producten met hogere percentages mogen enkel door professionals, dus door een tandarts in de tandartspraktijk, toegepast worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet als je je tanden laat bleken, dat je het glazuur eraf haalt. Dus zijn je tanden heel erg kwetsbaar, er zijn middeltjes die je glazuur versterken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bescheiden tip...je tanden vlak voor het bleken niet poetsen. Hierdoor is je tandvlees heel even kwetsbaar.