Door slecht eten en weinig poetsen verlies je tandglazuur. Komt dit ooit weer terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.8K

Antwoorden (3)

Nee, tandglazuur dat eenmaal is verdwenen, komt niet meer terug.
Pieter2011
13 jaar geleden
Ja, maar heel langzaam. (moet je natuurlijk wel beter gaan eten en poetsen)

uit de bron:
Natuurlijke aangroei of restauratie
De aangroei van glazuur en tandweefsel gaat bij herstel met een laagje van een halve duizendste millimeter per etmaal. Per zes jaar is dit dus circa een millimeter herstel van tandglazuur. Over die zes jaar zal een caviteit van twee millimeter rond dus weer kunnen dichtgroeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het stukje op de site misschien niet helemáál gelezen denk ik. De tekst die jij hier neerzet, hoort bij een geheel over een prodúct, die zorgt voor de aangroei van glazuur, en dát gaat met een halve duizendste millimeter per etmaal. Het herstel van het tandglazuur waar zij het over hebben, gebeurt dus enkel, indien dit product op je tanden en kiezen is toegepast.
Pieter2011
13 jaar geleden
Leuk, dit soort commerciële websites, maar helaas wordt hier de waarheid verteld. Glazuur dat is aangetast, komt niet meer terug:
http://www.gelderlander.nl/algemeen/gezondheid/1874587/Glazuur-herstelt-zich-niet.ece
Pieter2011
13 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde: hier wordt NIET de waarheid verteld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het stukje nog een keer helemaal gelezen en ook nu lees het stukje dat ik boven heb neergezet als een op zich staand stukje, dat stukje over ozon erna gaat over grotere gaatje van meer dan 2mm.
(maar eerlijk gezegd begin ik nu wel te twijfelen) Ik heb hier wel eens wat meer over gelezen, vooral over het (niet bestaande) effect van fluor. En toen was het idee dat het wel kan, alleen in een ideale situatie. Dus geen cola, sap, suiker, enz en dat geld dus niet voor >90% van de Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke verspreking Pieter2011 :-) Die website mag inderdaad niet als betrouwbare bron gezien worden.
(gelderlander.nl eigenlijk ook niet)
Ook door téveel of té hard poetsen, kan je tandglazuur slijten. Het woord zegt het al, het slijt, dus komt niet meer terug helaas.

Het is verstandig om dan tandpasta's te gebruiken voor gevoelige tanden. Deze leggen een filmlaagje op je tanden en kiezen,en zo zijn de gesleten plekken wat beter beschermd. (Sensodine en Paradontax zijn aan te raden)

http://www.cdckliniek.nl/gebitsproblemen/gebitsproblemen/a/aangetast_tandglazuur.php