Tandarts gaan zekers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de tandarts. Kiespijn kan verschillende oorzaken hebben. Gingiva. Paro en chirurgische redenen. Kan gevaarlijk zijn soms.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nootmuskaat werkt goed, zo'n stukje tussen je gehemelte en de kies en je pijn zal verlichten. Verder geen suiker meer eten tot je naar de tandarts kan gaan, scheelt ook een hoop pijn...
Je kan natuurlijk ook ibuprofen ofzo nemen.

Toegevoegd na 10 uur:
GEEN nootmuskaat!, Maar Kruidnagel....sorry voor de fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een kruidnagel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt gelijk, ik heb me vergist, het moet kruidnagel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, hoop niet dat vraagsteller inmiddels al met een busje nootmuskaat in dr mond zit :P
Voor nu misschien:
- tandholtes er omheen goed schoonmaken, misschien zit er iets tussen (tandenstoker, flosdraad, en/of met van die smalle borsteltjes)
- spoelen met zout water (zout oplossen in warm water en dan rondom de pijnlijke tand gorgelen). Dat verdooft een beetje
- inderdaad een ibu of andere pijnstiller
Daarna, indien t aanhoudt, naar de tandarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een goeie slok sterke drank liefs met zoveel mogelijk alcohol .
En spoel je pijnlijke kies ermee .
Omdat alcohol de tand verdoofd
En dan rustig het tel nr. van jou tandarts opzoeken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slik aller eerst paracetamol.(geen asptientje, kan lastig zijn voor benodigde behandeling) zorg dat je het gebied goed schoon houd zodat er weinig bacteriën bij kunnen komen. En neem natuurlijk altijd contact op met je tandarts. Want kiespijn staat bekend als de ergste pijn. En de tandarts kan die pijnweg nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel je tandarts. In het weekend krijg je dan meestal een bandje te horen waar je terecht kan voor spoedeisende tandartshulp. Dan kan je de volgende dag geholpen worden.
Ondertussen kun je de pijn wat verlichten met ijsblokjes tegen de zere kies te houden, of spoelen met brandewijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruidnagel.

Een van de oudste remedies tegen kiespijn is kruidnagel. Om de pijn tegen te gaan kan men de kruidnagel in de kiesholte stoppen en door de smaak en de vluchtige olieen en looistoffen wordt de pijn verzacht. Tegenwoordig gebruikt men ook wel kruidnagelolie op een wattenstaafje, die men tegen de zere kies drukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, helpt goed, +
De pijn komt doordat een of meerdere zenuwen in of bij je kies geprikkeld worden. Nu hoeft dat niet door een kapotte kies te komen, een ontsteking is ook vaak de oorzaak (bv in een van de wortels van de kies, in de kaakholte, enz).

Dankzij pijn merk je dat er iets in je lichaam niet goed is en kun je daar wat aan gaan doen. Nu is de pijn met allerlei middeltjes te verminderen , maar als een ontsteking de oorzaak is dan verhelp je niet zomaar. Zeker naar de tandarts dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hen het op dit moment ook en het is altijd in het weekend ik slik ibuprofen en spoel het af en toe met jenever en poets het met elmax dat is de beste tandpasta misschien niet de lekkerste maar wel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de tandarts gaan, en eventueel een paracetamol nemen, eventureel een paracetamol met coffeine.

Toegevoegd na 28 seconden:
ter verlichting van de pijn.