Pijn aan mijn kaak.

heee ik ben een meisje van 14 jaar. en ik heb soms heel erg pijn aan mijn kaak. Dat is dan als ik veel praat of zing. als ik dan mijn mond ver open doe lijkt het niet of mijn kaak scheef staan, en hij knakt ook heel veel dan. Ik heb wel een beugel, kan het daar aan liggen. Wat kan ik anders doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (3)

Je kaak is nog in de groei en op jouw leeftijd hebben veel mensen last van dat fenomeen. Je banden die aan je kaakgewricht zitten die groeien dan niet even hard mee met je kaak, of andersom.

Het gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk kan het geen kwaad en gaat het vanzelf over. Mocht je er langere tijd last van hebben of dat de pijn erger wordt. Bezoek dan je huisarts voor een controle. Die weet er meer vanaf dan wij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je kaak knakt is net als met het knakken van vingers. Ik kan zelf mijn kaak knakken door hem op een bepaalde manier te bewegen. Dan schiet je kaak steeds een stukje uit de kom en er weer in. Door het vele knakken kan het ook pijn gaan doen!