Ik heb momenteel vreselijke tandpijn. Ik vermoed een enorme ontsteking. Pijnstillers helpen niet. Weet iemand soelaas?

Ik heb al een afspraak bij de tandarts maar daar ben ik nu niet mee geholpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
6.5K

Antwoorden (7)

Als je ibuprofen in huis hebt, neem dan 600 mg. en ga slapen.

Als het morgen nog zo erg is, zou ik toch naar de eerste hulp gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste even bellen naar de tandarts, bij jou in de buurt, die weekenddienst heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdelijke, directe verlichting van de pijn: spoelen met ijskoud water..
Als dit helpt, heb je een flinke ontsteking met zenuwpijn, morgen meteen tandarts bellen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige tandartsen kan je ook 's-avonds en 's-nachts voor spoed bellen. Je kunt volgens mij, maar ik ben niet zeker, ook naar de eerste hulp van een ziekenhuis....
Die pijn is niet te harden, ik weet het, en een pijnstiller werkt inderdaad maar heel licht en kort, zelfs als je de maximale toegestane hoeveelheid inneemt.
Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als pijnstillers niet werken, bel je naar je tandarts, als het goed is speelt er dan een bandje af waar je naar toe kunt bellen voor spoedgevallen. Elk weekend/avond heeft een andere tandarts namelijk zo'n dienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een goeie slok sterke drank .
Het maakt niet uit wat .
Als er maar veel alcohol in zit .
Dan spoel je er de pijnlijke tand ermee .
Doe dat enkele minuten lang .
Omdat de alcohol de ontsteking verdoofd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, moet je wel in huis hebben natuurlijk.
Maar mijn vader deed dit ook. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en je moet ook boven de 16 zijn
Heb je kruidnagel in huis?

Een van de oudste remedies tegen kiespijn is kruidnagel. Om de pijn tegen te gaan kan men de kruidnagel in de kiesholte stoppen en door de smaak en de vluchtige olieen en looistoffen wordt de pijn verzacht. Tegenwoordig gebruikt men ook wel kruidnagelolie op een wattenstaafje, die men tegen de zere kies drukt.