Gaat mijn bitje ooit nog goedzitten?

Ik heb ongeveer 2 jaar een slotjesbeugel gehad.
Daarna kreeg ik 2 bitjes die ik s'nachts in moest.
Nu voel ik me echt heel erg bedrogen aangezien mij was verteld: na die twee jaar heb je helemaal geen beugels meer of sporen van beugels.
Misschien was het woede of protest, in ieder geval, ik heb die bitjes een half jaar niet in gehad.
Daarna deed ik ze wel weer in, maar ze pasten toen niet helemaal. Dat was nu een half jaar geleden. Ze passen nu nog steeds niet optimaal, ongeveer na 5 minuten zitten ze weer helemaal vast.
Gaan deze bitjes ooit nog echt goedzitten?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb overigens een spalk boven en onder.
Mijn tanden staan nog steeds gewoon recht.
En hoe komt het dan dat na 5 minuten het bitje weer goed past?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
4.2K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet,

De bitjes zijn gemaakt op jouw gebit van (als ik het goed lees) een jaar geleden.
je hebt ze een half jaar niet in gehad, en in dat halve jaar is jouw gebit gewoon verder gegroeid.het is dus best logisch dat de bitjes niet goed meer pasten toen je besloot om ze toch maar te gaan dragen.
Voor een optimale pasvorm moet je dus nieuwe bitjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat gaat niet meer, helaas. Als je graag wilt dat je tanden op deze stand blijven staan, ga dan snel naar de tandarts of orthodontist voor een paar nieuwe bitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je tanden verschuiven al na en paar dagen. Het klopt dus dat jebitjes niet passen. Je kan kiezen voor een spalk of een nieuw bitje laten maken. Maar dan moet je hem wel consequent gaan dragen anders heeft het geen zin. Je kan er nu nog iets aan doen als je lang wacht moet je opnieuw de steigers in als je het recht wil hebben. Als je veel geluk heb kan de tandarts of ortho iets weg slijpen en dan past het weer maar ik vermoed dat hij een nieuwe moet maken.