net een nieuwe beugel... (zie uitleg)

ik heb hier heel veel pijn aan, hoe kom ik er vanaf en hoelang duurt dat? het is de standaard pijn die je hebt bij een beugel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

De ergste pijn duurt ongeveer 2 tot 2 weken en daarna neemt het af. Je zal dan alleen nog voelen als je weer bij de orthodontist bent geweest om het hele handeltje weer strakker te zetten en dat duurt wel wat langer. Als het goed is heb je ook een soort van wax meegekregen wat je kan gebruiken zodat de beugel niet de binnenkant van je mond helemaal kapt en pijnlijk maakt. Miss kan je een paracetamolletje nemen voor vannacht...

Toegevoegd na 50 seconden:
duurt ongeveer 1 tot 2 weken moest dat zijn... ik ben een slimbo ofnie dan... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het gaat vanzelf over, toen ik net een beugel had kon ik ook echt geen normaal eten eten, ik heb 3 dagen lang appelmoes gegeten maar als je er vanaf wil komen moet je juist gewoon eten dan raak je er sneller aan gewent. Succes met je nieuwe beugel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paracetemol kan nog wel is helpen ! En niet te harde dingen eten! Verder kanje er niet veel aan doen, ik weet wat je voelt dus succes ermee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat na een paar dagen over, het moet wennen mijn beide dochters hebben een beugel gehad en hebben nu een prachtig gebit.
De beugel werkt heel snel en dus moet het snel verminderen.
Als het echt na een paar dagen nog pijn doet en het wordt niet minder dan even terug naar de arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ineens worden je tanden in een positie geforceerd wat ze niet gewend zijn en dat doet nou eenmaal even zeer. Bij mij was het geval dat ik de eerste week niet eens een zacht gekookt eitje door kon bijten.

Het is volledig normaal, maar hooguit een week of 2 en je hebt het ergste gehad. het hoort er allemaal even bij, doorbijten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een pijnstiller slikken, maar wat voor pijn is het? van die drukkende pijn gaat vanzelf over, daar heb je nu gewoon even last van, en als het meer 'op zn plek' staat gaat dat over.
Maar als het van die snijdende pijn is zou je misschien beter even naar de beugeltandarts kunnen gaan en daar om wax vragen, dit kan je dan over het snijdende stukje plakken als bescherming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi

Ik heb ook sinds vandaag een beugel (net 4 uur geleden)
Zelf heb ik ook veel pijn, maar het valt bij mij hartstikke mee! Zelf duurt dat denk ik een weekje,, mijn zus heeft de beugel er al uit
probeer gewoon wat te eten want het doet echt geen zeer!