Wat als je niest en je bovenprothese schiet los? Is het dan te ruim?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.9K

Het beste antwoord

Ja, je mond verandert omdat je kaken slinken. Je kunstgebit blijft wel even groot. Er ontstaat dus ruimte tussen je kunstgebit en je kaak, waardoor je kunstgebit op den duur losser gaat zitten. In zo’n geval past je tandarts je kunstgebit aan. Hij kan een nieuwe laag of ‘voering’ in je kunstgebit aanbrengen, waardoor het weer steviger zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dan zou het kunnen dat je prothese niet goed aansluit in je mond..
maar dan moet je ook problemen hebben met eten..want een te losse prothese gaat dansen in je mond als je eet..
je kan altijd je gebit opnieuw laten "voeren"
bij een tandprotheticus, hierdoor sluit je gebit weer netjes aan, en is t probleem opgelost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed geantwoord Marion. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Daydream. +
Als je bovenprothese niet goed blijft zitten bij niezen, eten en hoesten dan moet je een rebase of een nieuwe prothese. Dat kan je tandarts verzorgen maar je kunt ook terecht bij een tandprotheticus.