Is het normaal dat als 's ochtends om 9:00u. je verstandskies is getrokken, het nu nog bloedt? (15:00u.)

Het bloedt niet heel hard meer, maar er is steeds wel een beetje ('vers') bloed in mijn mond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Het beste antwoord

Normaal. Maar speel niet met je tong op het plekje. Wat je nu hebt zijn na-bloedingen. Als je mond binnen 1 min vol met bloedt is moet je wel je tandarts bellen. Je moet het vergelijken met een wondje wat je onder de kraan houdt. Deze stolt niet snel omdat het te vochtig is. Zo is het ook in je mond omdat het vochtig is kan het lang duren voordat het dicht is. Stop er eventueel een gaasje dubbel tussen en bijt erop houd dit een uur in je mond. Dan is het weer een stuk minder/over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja hoor dat is heel normaal...
als het morgen nog bloed ...is het niet normaal...
en moet je even terug...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kumarie (3080)Dat is niet raar. Je hebt immers een wond in je mond.
En een wond in je mond gaat niet zo snel dicht als op de huid aangezien de wond steeds nat blijft.
Kijk uit met warm eten en drinken, dat kan er voor zorgen dat het langer blijft bloeden.
Ik heb van mensen gehoord dat ze er zelfs de volgende dag nog last van hadden (bloedingen) maar ik weet niet of dat normaal is.

Hou het natuurlijk wel in de gaten. Als je het niet vertrouwd even de arts bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zo raar. Als je thuis gaasjes hebt, dan kun je deze even opvouwen en op de wond doen, vervolgens even bijten zodat het beetje bloed daarop gaat en het minder vochtig is bij de wond. Dit gedurende 5 á 10 minuten vast houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan nog wel een paar uurtjes duren.
Tip: leg vanavond een handdoek op je kussen, voordat je gaat slapen. Dit kan nare verrassingen voorkomen.
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord van een ijsklontje in de mond, om het bloeden te stelpen.
Maar dat er nu nog wat bloed komt, is niet vreemd denk ik. Ik hoop voor je dat het over is voor je naar bed gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bij mij erg lang geleden, maar er staat me iets van bij dat de tandarts later zei dat je in zo'n geval een ijsklontje bij de plek kon houden (die smelt dan wel ja) zodat het bloeden zou stoppen. Door de kou zouden de bloedvaatjes dan wat dichttrekken, denk ik.
Het is het proberen waard in ieder geval. Ik heb een beroerde nacht gehad indertijd. Zo vies dat bloed.
En, zuig je er niet onbewust af en toe op? Het bloeden kan idd lang aan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet abnormaal maar het ligt wel aan de hoeveelheid bloed. Als dat tamelijk veel is kan er sprake zijn van een stolsel dat de bloeding in stand houdt. De wond voorzichtig leegdrukken en even goed je mond spoelen kan dan helpen. Is het een klein beetje dan zou dat morgen zo goed als over moeten zijn. Neem anders contact op met je tandarts om te overleggen wat je het beste kunt doen.