Hoelang duurt het voordat je een calorieën tekort op de weegschaal ziet?

Als ik vandaag bijvoorbeeld 1000 calorieën onder mijn calorieënbehoefte eet, heeft dit dan gelijk invloed op je gewicht?

2 maanden geleden
tinus1969
2 maanden geleden
Om een idee te geven; 1000 calorieën (eigenlijk kcal) is 111 gram puur vet. Reken dus op circa 2 weken.
Ritsuka
2 maanden geleden
1000 kcal onder je behoefte is een groot gat, kans is groot dat je gaat snaaien of voedingsstoffen tekort komt
lisavo
2 maanden geleden
@Ritsuka: Dat is niet mijn vraag. Het is een voorbeeld.

Antwoorden (1)

die 111 gram vet die tinus in de reactie noemt, is ongeveer 111 ml. dus dat is maar iets meer dan een half koffiekopje. Dus als jouw lichaam dat vet gebruikt omdat jij 1000 calorieën minder gebruikt ga je dat in 1 dag niet zien. Dat kost je wel n paar weken(Als je al heel lang veel te veel boven je caloriebehoefte zit, en je gaat er dan 1000 onder zitten, dan zal je het verschil veel eerder zien, maar ja dan eet je wel heel veel minder dan je gewend was
2 maanden geleden