Is het aan te raden om ook gebruik te gaan maken Creatine monohydraat?

Ik sport nu iets langer dan een half jaar. Ik sport minimaal 2x en maximaal 3x in de week, en neem daarbij elke dag een eiwit shake.
Is het dan aan te raden om ook gebruik te gaan maken van creatine of beter om dit nog niet te doen? Of eventueel in halve hoeveelheden?
Krijg je van creatine ook minder haargroei op je hoofd want dat kan ik nergens duidelijk uitsluiten.

7 maanden geleden
tinus1969
7 maanden geleden
Waarom wil je creatinine gebruiken? Wat is je doel?
Ritsuka
7 maanden geleden
Leesvoer: https://www.fit.nl/creatine

Antwoorden (1)

Volgens google veroorzaakt creatine haaruitval.
Creatine verhoogd DHT
Het onderzoek toont aan dat creatine het DHT (Dihydrotestosteron) verhoogt bij de mannelijke spelers. Dit hormoon is direct te linken aan haaruitval en dus word je met een verhoogde omzetting van testosteron in DHT sneller kaal.
7 maanden geleden
Ritsuka
7 maanden geleden
Heb je een bron?