Hoe kan het metabolisme verhoogd worden wanneer iemand een te laag calorie dieet heeft?

Wanneer iemand veel onder de 2000 kcal per dag zit en het op wilt bouwen om weer 2000 per dag te kunnen nemen zonder het om te zetten naar vet , oftewel zonder dik te worden , wat is de manier hiervoor ? Ik was lang ziek en zat zwaar onder de dagelijkse aangereden kcal inname , rond de 1300-1500 kcal maximum.

een jaar geleden
1K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik neem aan dat je nu ook weer meer beweegt en sport? Dan is je verbruik als het goed is weer gestegen.
Ritsuka
een jaar geleden
Je vroeg dit een jaar geleden ook al: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/dieten/vraag/703166/mn-metabolisme-opbouwen-calorieen/
tinus1969
een jaar geleden
En die antwoorden/adviezen gelden nog steeds.
tinus1969
een jaar geleden
Kun je iets met die eerdere antwoorden?

Antwoorden (2)

Het metabolisme kan verhoogd worden door meer te eten. Als je meer eet, gezond eet, en verder normaal gewicht hebt, gaat het metabolisme ook omhoog.
Mijd vooral suiker/frisdrank.
een jaar geleden
Het verhogen van de fysieke activiteit kan het metabolisme verhogen bij een te laag calorie dieet. Ook kan het eten van eiwitrijk voedsel en het vermijden van crashdiëten helpen om het metabolisme op peil te houden.
9 maanden geleden