Wat is beter voor eiwitten pindakaas of chocopasta op brood?

Ik ga sinds een week naar de sportschool en nu wil ik ook op me voeding gaan letten qua genoeg eiwitten eten. Alleen wat is beter pindakaas of chocopasta voor eiwitten?

een jaar geleden
1.9K
Ritsuka
een jaar geleden
Als je echt eiwitten wilt, kun je beter vleeswaren eten.
Probeer eens een app als MyFitnessPal, dit geeft inzicht. Een streven van 100 gram eiwit is een mooie start.
Kijk eens op de volgende websites voor info:
www.fit.nl
www.bell-coaching.com
Ritsuka
een jaar geleden
https://www.runnersworld.com/nl/a40431565/maak-eiwitshake/

Antwoorden (2)

Dat is zonder twijfelen pindakaas. Want dat bestaat als hoofdingrediënt uit gemalen pinda's. Terwijl chocopasta vooral suiker bevat en maar een kleine hoeveelheid melkpoeder.
een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=778#prodgramsanchor
Per 100 gram 26 gram eiwit, wel 625 kcal!
Amadea
een jaar geleden
Terwijl 100 gram chocoladepasta volgens de caloriechecker van het voedingscentrum 60 gram suiker, 40 gram vet en géén eiwit levert, ter waarde van 600 kcal.
Pindakaas is zeker de beste keuze.
In pindakaas zitten 25gram eiwitten per 100 gram. Dat betekent 1 sneetje brood ongeveer 4 gram eiwit bevat.
In chocopasta zitten veel minder eiwitten. 1 snee brood met chocopasta bevat 0,6gram eiwit.
Dus je krijgt met pindakaas ongeveer 6x zoveel eiwitten binnen.
Daarnaast zit er in pindakaas ook veel meer vetten die zorgen voor een gevuld gevoel waardoor je langer door kunt en niet gaat snacken na een tijdje.
een jaar geleden