Hoe kan ik m'n metabolisme meer opbouwen om meer calorieën op te kunnen?

Ik was een lange tijd ziek en was gewent 1000 1200 calorieën in te nemen per dag , maar normaal zou een mens ca 1800-2000 binnen kunnen werken , en ik vroeg me af, als m’n lichaam gewent is aan 1200 kcal en ik eet ineens 1800 wordt ik dan meteen dik ? Hoe zou ik her op kunnen bouwen om weer tegen 1800 te kunnen zonder aan te komen ?

Ik sport ook maar niet al te veel *

2 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
2 jaar geleden
Rustig aan opbouwen zodat je er aan kunt wennen.
In jouw situatie zou ik een dietist raadplegen, omdat je lange tijd ziek bent geweest.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Vooral zorgen voor evenwichtige voeding. Complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en de juiste vezels en regelmatig eten. Dan voel je je bij de juiste hoeveelheid verzadigd. Als je teveel snelle suikers eet, slaat je lichaam dat eerder op in de vorm van vet.

Antwoorden (2)

Krachttraining
De beste manier om je metabolisme te versnellen, is door je spieren aan het werk te zetten. Je spieren verbruiken namelijk veel energie. Spiermassa opbouwen kun je het beste doen door middel van krachttraining.
2 jaar geleden
Aangezien 1200 sowieso structureel te weinig is, moet je sowieso je calorie inname gaan verhogen. Combineer dat met gezond bewegen; dat hoeft geen sportschool te zijn. Wandelen/fietsen is ook gezond.

Je wordt ook niet meteen dik, zeker niet bij zulke hoeveelheden.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Hoeveel weeg je nu/wat is je BMI?