Hoelang blijft een stukje bot in je maag?

Als je lekker aan het kluiven bent aan een kippenvleugels/poot of aan spareribs en je slikt per ongeluk een klein stukje bot door.
Hoe lang blijft dat dan in je maag?
En wordt bot dan wel verteerd eigenlijk?

3 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Voedsel heeft zo'n 3 uur nodig om uit de maag te geraken,als dit beentje ondertussen niet is opgelost door het maagzuur zal het op de normale manier het lichaam verlaten zo tussen de 24 à 48 uur.