Kunnen zonnebloempitten bijdragen aan gewichtstoename?

Ik wil graag bijkomen en heb recent een app geïnstalleerd om me daarbij te helpen, daaruit blijk wel dat ik te weinig proteïne binnenkrijg. Zonnebloempitten zijn gezond en bevatten een mooie portie proteïne. Is het gezond en kan het me helpen als ik het dagelijks eet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
SentWierda
3 jaar geleden
Het kan zijn dat de vraag als abracadabra overkomt. Proteïne = eiwit.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je kunt je huisarts vragen om een doorverwijzing naar een dietist. Die kan samen met jou een gepast voedingsschema opstellen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Als het je alleen om eiwitten gaat, kun je ook eiwitpoeder halen. Ik vind de Whey Perfection van Body&Fit goed te doen

Het beste antwoord

De voedingswaarde van zonnebloempitten is goed. Maar vje hebt er nog al wat van nodig om voldoende proteïnen binnen te krijgen. Ben je vegetariër? Veganist? Of eet je in principe alles? Melkproducten, peulvruchten, noten, vlees, soja, zijn een bron van proteïnen. Om het van zonnebloempitten te laten afhangen vind ik wat eenzijdig. Eet gevarieerd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord AKY, Ik ben geen vegetariër ofzo, ik eet vrijwel alles. 's morgens eet ik havermout met melk voor mijn koolhydraten. Als lunch meestal bruin brood dat ik probeer te combineren met kaas en vlees. Tussen middag en avondmaal eet ik 2 stukken fruit (appel, banaan, ...). In de avond eet ik gewoon gekookt (groenten, vlees, aardappelen) maar is altijd wat anders. Om mijn doel te behalen moet ik 2810 calorieën binnenhalen per dag, op zich lukt dat wel maar ik haal het doel van 141g eiwitten totaal niet. Meestal zit dit rond de 90g. Daarom dacht ik met wat extra snacks zoals zonnebloempitten het eiwit gehalte wat op de krikken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Volgens mij eet jij voorbeeldig!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klinkt goed hoor! @Dennwas
Neem liever volkoren brood. 'Bruin brood' is geverfd wit brood meer niet.

Andere antwoorden (1)

Zonnebloempitten zijn heel gezond en kan je gerust dagelijks eten. Ze bevatten relatief veel calorieën per 100 gram waardoor je er niet veel van hoeft te eten om aan je dagelijkse energiebehoefte te komen. Variatie is overigens aan te raden, zodat je niet te eenzijdig eet. Je kunt het afwisselen met andere nootjes en/of pitten, zoals pecan of pompoenpitten.