Hoe kan nutridrink zo energierijk zijn?

Hallo,
Ik heb laatst de verpakking van nutridrink (de normale flesjes van 300 kcal) bekeken.
Nu vroeg ik mij af wat deze flesjes zo energierijk maakt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Nutridrink is rijk aan koolhydraten, in de vorm van dextrine-maltose. Dat is een geconcentreerd koolhydraatpoeder op basis van maltodextrine.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord!
Nutridrink is een MEDISCHE drinkVOEDING en is speciaal ontwikkeld om verzwakte-/ zieke-/ herstellende patiënten van genoeg voedingsstoffen te voorzien die je dagelijks nodig hebt. De flesjes bevatten dus alle eiwitten, vezels, energie, vetten, vitaminen en mineralen die je dagelijks nodig hebt.
Als je ziek, zwak of herstellende bent heb je namelijk meestal al geen trek of de fut om zelfs maar aan eten te denken en hierdoor ontstaan meestal tekorten aan essentiële voedingsstoffen zoals eiwitten, vezels enz.

Deze kleine flesjes bevatten in een compacte vorm dus maar liefst 60% meer energie en eiwit per slok. Het hele assortiment is dan ook afgestemd op specifieke voedingsbehoeftes van zieke mensen. Er zijn zelfs receptenboekjes gemaakt om de drank op meerdere manieren aantrekkelijk te maken.

Het is dus niet te vergelijken met de energiedrankjes die je overal kunt kopen en die met name snelle suikers bevatten als energiebrandstof, maar moet onder medisch toezicht gebruikt worden. Het is dan ook in overleg met een diëtist of arts om door hen te laten bepalen hoeveel je per dag mag gebruiken, áls je al voedingstekorten hebt.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!