kun je een corona zelftest bedriegen?

Stel dat je het wattenstaafje vochtig maakt met evt gekookt kraanwater of gedestilleerd water ipv met vocht uit je neus, krijg je dan niet altijd een negatief resultaat?

2 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Dat jij jezelf wilt bedriegen moet je zelf weten, maar een corona (zelf)test doe je vooral voor mensen om je heen.
Pieterke
2 jaar geleden
Je bedriegt niet alleen jezelf maar ook de mensen om je heen en dat laatste vind ik heel erg. Ze kunnen door jouw toedoen besmet raken met mogelijk alle gevolgen van dien.
crispy
2 jaar geleden
Het resultaat van een corona zelftest is volledig afhankelijk van de wijze waarop de test wordt uitgevoerd. Als je het niet goed doet, is het resultaat onnauwkeurig. Als je het bewust fout doet, is het misleiding.
De vraag is dus waarom je überhaupt nog een test wil doen als je het resultaat niet wil weten.
Inekez1
2 jaar geleden
Ik snap ook niet zo goed waarom je dat zou willen doen. Als je niet wil weten of je wel of niet corona hebt, dan doe je toch gewoon geen test? Waarom bewust een test verspillen?

Antwoorden (1)

In principe wel.

Maar heel soms kun je dan nog positief testen... Een woordvoerder van de Amerikaanse fabrikant van laterale flowtests vertelde dat tests die werden blootgesteld aan kraanwater en positief testen, "chemische eigenschappen hebben die een chemische reactie op de teststrip kunnen veroorzaken, wat resulteert in misleidende of onnauwkeurige resultaten .”
SimonV