Kun je een buitenlandse QR code gebruiken voor toegang in Nederland?

Ik woon in buitenland (EU) en ben daar volledig gevaccineerd. Ik kan een internationale QR code genereren die aantoont dat ik volledig gevaccineerd ben, maar werkt deze QR code dan ook voor toegang tot bijvoorbeeld horeca in Nederland, omdat ik begreep dat je daar een NL code voor moet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
2 jaar geleden
Veelgestelde vragen
Kan ik de CoronaCheck-app ook gebruiken in andere landen in Europa?
Met de CoronaCheck-app kunnen mensen een internationale QR-code genereren die bruikbaar is in alle EU-lidstaten. De internationale QR-code, ook bekend als Digitaal Corona Certificaat, kan worden aangemaakt op basis van een negatieve test, vaccinatie of doorgemaakte corona-infectie.1 jul. 2021

Antwoorden (1)

Ney zoals je met een Nederlandse QR code in het buitenland terecht kunt, kan je ook met een buitenlandse QR code in Nederland terecht.
2 jaar geleden
Rieneke1
2 jaar geleden
Ik heb een papieren code aangevraagd, en heb er 2 gekregen: een voor in NL, en 1 voor in het buitenland. Je moet dat dus wel even regelen?