Als Nederland donkerrood op de coronakaart kleurt, welke gevolgen heeft dat dan?

Wat houdt dit precies in? En is donkerrood het meest ernstige dat er is, of is daar een andere kleur voor?

2 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Die code alleen betekent nog niet zoveel. Aan de verandering van een kleurcode op de kaart zijn geen maatregelen verbonden. Heb je een Europees coronapaspoort en ben je twee weken volledig gevaccineerd, dan mag je in principe reizen naar andere landen. Dat kan ook veelal met een negatieve PCR-test, al verschilt per land hoe oud die test mag zijn.
Maar landen mogen zelf wel reisbeperkingen opleggen aan bezoekers en daarvoor gebruiken veel landen de Europese coronakaart.

Ernstiger dan donkerrood bestaat niet.
Dit risiconiveau geeft ook informatie over de druk op de zorg door patiënten met COVID-19. Wat de gevolgen zijn van de huidige situatie in Nederland, wordt vandaag tijdens de persconferentie bekendgemaakt.
Toegevoegd op 12 november 2021 09:13: tekst
SimonV