Mijn partner zit in quarantaine reeds 4 dagen ,mag hij mij naar de GGD rijden voor een coronatest?

Ik heb geen corona en moetmij laten testen bij de GGD in een andere Gemeente dan waar ik woon,en heb geen rijbewijs

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
LeonardN
2 jaar geleden
Wellicht is het handig even met de GGD('s) te overleggen wat slim is. Misschien kan het idee besproken worden om op 1 punt te testen. Daarnaast kunnen zij ook uitleg geven hoe het beste het vervoer te regelen.

Antwoorden (2)

Nee. Jullie kunnen beter niet in 1 ruimte verblijven ivm kans op overdracht virus. Anders raak je juist besmet door de rit naar de GGD.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Even voor mijn duidelijkheid. Bedoel je met het antwoord: Ja dat mag juridisch, MAAR nee het is medisch niet verstandig.
Als je zegt "beter niet" lijkt het of het wel mag, zeg maar.
tinus1969
2 jaar geleden
@LeonardN, dit is een antwoord waar de vraagsteller wat aan heeft.
LeonardN
2 jaar geleden
Kan je gewoonweg mijn tegenvraag beantwoorden? Wat bedoel je met mogen?
Is dat hetzelfde wat de vrager ermee bedoelt? Of wat er normaliter mee bedoeld wordt? Dus niet strafbaar zijn.
Waarom mogelijke verwarring niet even uit de weg ruimen als je dat kan?
Nee, als je in quarantaine bent, moet je thuis blijven. Het enige dat is toegestaan: op het balkon en in de tuin.
Naar buiten gaan is niet toegestaan.
Bron: RIVM, 15 oktober 2021
https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten