Beide 2 entingen gehad, wat moet ik tonen voor een weekje Turkije, is entingsbewijs genoeg?

Súper onzeker ben ik door alle, goedbedoelde, adviezen, voor ons weekje Turkije.
Moeten we wél of niet getest op de heen- of terugweg, is het entingsbewijs voldoende, of moeten we een entingspaspoort, QR code, wat hebben we nodig??

2 jaar geleden
1.4K
jodyenboyke
2 jaar geleden
Informeer en lees je goed in van te voren. Je reisbureau is het 1e aanspreekpunt. Sites van de overheid enz.

Antwoorden (2)

Een entingsbewijs is vaak niet voldoende. Allebei een QR-code wel.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Ook niet voor turkije daar moet je een inschrijving doen voor je vertrekt bij de turkse overheid
Reist u met het vliegtuig? Dan moeten reizigers van 12 jaar en ouder zich vooraf maximaal binnen 72 uur voor de geplande aankomstdatum in Turkije registreren. U kunt dit doen door een digitaal formulier (informatie in het Engels) in te vullen op de website van het Turkse ministerie van Gezondheid. U krijgt dan een autorisatiecode (HES-code) die u moet aantonen bij controles. Dit geldt niet voor transitpassagiers.
.Reis alleen naar Turkije als dat echt noodzakelijk is. Toeristische reizen zijn niet noodzakelijk.
U kunt naar Turkije reizen met uw coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat – DCC) als:
U in het bezit bent van een bewijs van volledige vaccinatie van 14 dagen of langer geleden, of;
U een negatieve PCR-testuitslag, die niet ouder is dan maximaal 72 uur bij aankomst in Turkije kunt laten zien of;
U een negatieve antigeentest, die niet ouder is dan maximaal 48 uur bij aankomst in Turkije kunt laten zien of;
U een corona herstelbewijs heeft dat niet ouder is dan 6 maanden geleden. De periode van 6 maanden begint 28 dagen na uw 1e positieve PCR-test.
U kunt de CoronaCheck-app (het digitale coronabewijs – DCC) in Turkije gebruiken.
Reist u met het vliegtuig? Dan moeten reizigers van 12 jaar en ouder zich vooraf maximaal binnen 72 uur voor de geplande aankomstdatum in Turkije registreren. U kunt dit doen door een digitaal formulier (informatie in het Engels) in te vullen op de website van het Turkse ministerie van Gezondheid. U krijgt dan een autorisatiecode (HES-code) die u moet aantonen bij controles. Dit geldt niet voor transitpassagiers.