Kan er verschil zijn tussen de test van dag 4 en de test van dag 5?

Corona test:
Kan je op dag 4, na contact met positief getest persoon, negatieve uitslag hebben en op dag 5 een positieve uitslag?

Ik weet dat je na 5 dagen moet testen. Maar is het al daadwerkelijk een keer voorgekomen dat iemand op dag 4 een negatieve uitslag had en op dag 5 een positieve uitslag?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan gemakkelijk. Volgens het RIVM kan het enkele dagen tot meer dan een week duren voordat er voldoende virus is in de cellen van je neus en keel.
SimonV