Wanneer is er versoepeling van de maatregelen in Nederland?

Ik kan me herinneren dat er sprake zou zijn van versoepelingen van de coronamaatregelen wanneer bepaalde gevallen gunstig waren. Volgens mij moest het dagelijks aantal coronabesmettingen onder een bepaald punt zijn (3500, 4000, 4500 per dag?) en nog een paar andere dingen. Dat had Rutte een paar maanden geleden gezegd, geloof ik. Wie weet welke voorwaarden nou gelden voordat er voorsoepelingen kunnen plaatsvinden?

3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Al geruime tijd wordt gesteld dat voor echte versoepelingen het aantal nieuwe coronagevallen per dag maximaal 1500 mag zijn. Het zijn er vandaag (2 februari) 3592, volgens het RIVM.
tinus1969
3 jaar geleden
Ik zou rekenen op herhaling van voorjaar 2020; geen versoepelingen tot medio mei.

Het beste antwoord

Voorlopig nog niet echt. Waarschijnlijk horen we vanavond dat de lockdown nog tot begin maart geldt. De avondklok zal mogelijk volgende week stoppen. Grote vrijheid is nog niet te verwachten. De Britse variant heeft roet in het eten gegooid. Mede daardoor komen voorspellingen niet uit of moeten ingehaald worden door de huidige realiteit