Wat moet je doen als je huishouden na 10 dagen quarantaine nog steeds klachten heeff?

Hoi,
Mijn moeder en broertje zijn beide positief getest op corona. We zijn met het hele huishouden 10 dagen in quarantaine geweest.

Toch hebben ze beide nog best veel klachten zoals koorts, verkouden, en keelpijn. Moeten wij dan ook nog extra in quarantaine?

3 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je moet klachtenvrij zijn

Antwoorden (1)

Als je zelf covid positief bent getest kan je uit quarantaine als je klachtenvrij bent.
Voor de huisgenoten geldt het volgende:
Je moet 10 dagen in quarantaine vanaf het laatste moment dat je in contact geweest bent met iemand die positief is getest en waarvan de klachten nog niet weg zijn.

Kortgezegd komt het er op neer dat als iemand positief is, en als die na 10 dagen nog steeds klachten heeft, dat dan de huisgenoten (er van uit gaande dat die contact hebben met de besmette persoon) ook nog steeds in quarantaine moeten blijven tot 10 dagen na het laatste contact met de besmette persoon die klachten heeft.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+
Kan dus lang duren.
Pas als moeder en broertje klachtenvrij zijn, gaan jouw 10 dagen pas in.
Helaas....
crispy
3 jaar geleden
Theoretisch is het natuurlijk mogelijk dat je voldoende afstand houdt, dat je niet van dezelfde badkamer en WC gebruik maakt of dat die tussentijds telkens worden ontsmet, enzovoort. Maar dat is een utopie, het is onwaarschijnlijk dat je in hetzelfde huishouden langdurig voldoende afgeschermd bent van elkaar.