Hoe komt het dat er tijdens Corona sommige toeristen toch naar (bijv.) Egypte op reis kunnen?

Op hotel-websites lees ik reviews van internationale reizigers die zich in Caïro bevinden en dat op een moment dat bijna alle landen in lock-down zijn gegaan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Sommige mensen gaan gewoon.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Er gaan gewoon vluchten, je moet een negatieve Covid-test die max 72 uur oud moet zijn overleggen in Egypte. Ook bij vertrek uit Egypte. En terug in Nederland zou je in quaranteine moeten gaan. In egypte mogen hotels alleen open met een speciaal certificaat en heel veel maatregelen. Rond de Rode Zee zijn er weinig besmettingen al is dat relatief, omdat echte cijfers ontbreken (arme mensen gaan niet naar de dokter). Als je naar de officiele cijfers kijkt van het aantal besmettingen en doden op het aantal inwoners van Egypte dan is valt het daar allemaal mee. Ik zou de cijfers verdrievoudigen maar dan nog relatief minder als in Europese landen. Er wordt dus gevlogen op Cairo en Hurghada o.a. vanuit diverse landen in Europa waaronder ook nederland. Uiteraard zijn de risico's voor eigen rekening, er geldt immers vanuit Nederland code Rood voor Egypte.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
eigenlijk gaan alleen idioten nu tijdens een wereldwijde pandemie nog eventjes ´zo nodig´ op vakantie naar het buitenland. zakenlui en mensen die van werkoverwege moeten uitgezonderd. sorry, maar ik heb gezien dat hier in mijn stad mensen ´vast´ kwamen te zitten die uit andere landen kwamen tijdens de lockdown eerder dit jaar. die konden nergens heen en kwamen ook verward over en stonden met al hun koffers in de binnestad aan het zwerven omdat ze niet terug konden. stel iemand komt vast te zitten in egypte ofzo, waar denkt ie dan het geld vandaan te halen om daar te kunnen overnachten ergens als dat ook maar kan wegens gesloten hotels en pensions. zo een lockdown kan maanden duren, niet echt slim als je kans loopt vast te komen te zitten in een land en mogelijk zelfs de taal niet eens goed beheerst.

Antwoorden (1)

Je kan gewoon op vakantie, zolang het maar noodzakelijk is. Dat noodzakelijke is vooral een dringend advies (in ieder geval vanuit Nederland). Verder gelden de regels dat je na een verblijf in Egypte bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine moet. Ook ben je bij een noodzakelijke reis naar Egypte bij aankomst verplicht een negatieve PCR-test te tonen. Voor vluchten uit Nederland mag het negatieve Corona testresultaat maximaal 72 uur oud zijn. Omdat Egyptische inreisbepalingen door Covid-19 op korte termijn kunnen veranderen, is het advies om voor vertrek contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Dit geldt ook voor bepalingen tijdens de vlucht, zoals het dragen van mondkapjes.